Grudzień, 2015

Na zakończenie roku

Czwartek, 31 grudnia 2015 · dodano: 31.12.2015 | Komentarze 3

Na małą wycieczkę zaprosił Marcin F. Na miejscu zbiórki stawiło się tylko (albo aż) 5 osób: Jacek, Zbyszek, Marcin no i my. Czasu niewiele, toteż i trasa krótka: lasem do Dębowca, potem pomarańczowym rowerowym do asfaltu, Olsztyn i powrót przez Skrajnicę. Dziś jazda bez sił ale i tak fajnie było pojechać. Słoneczko grzało i było naprawdę cieplutko.

Małe podsumowanie... W roku 2015 pokonałam ponad 10300 km. Nieźle jak na starą babę, w dodatku pracującą na dwóch etatach. Ale nic by z tego nie było gdyby mnie tak nie gonili Rafał (dziękuję kochanie za to, że ze mną wytrzymujesz;)) ) i Poisonek. Zleź z siodełka na parę dni a tu już "A co to za leżycho? Do roboty!" Czasem myślałam sobie, że to terror jak nic. Ale bez tego niewiele bym zdziałała...
Właściwie wszystko podporządkowane było jednemu celowi: 500 km. Wierzył w to chyba tylko jeden człowiek...
Pierwsze próby "szosingu", obrywanie za złą technikę, często szczera chęć ciśnięcia roweru do rowu, myśli: "O rety... Jak teraz dam radę wrócić?", parę naprawdę fajnych wycieczek, w końcu Orbita i 509 km w dobę (no dobrze, brakło pół godziny). Były odwiedziny u Goździków i jazda po przecudnej, przewspaniałej PUSZCZY KAMPINOSKIEJ. Naprawdę można miejsce to pokochać całym sercem.
Trochę zwiedzania Kujaw a poza tym to raczej Jura (ale mamy szczęście mieć ją tak blisko), czasem gdzieś dalej. Tylko gór mało, zaledwie jeden szosing dookoła Tatr. O i odznaki zdobyte i to złote, he he:)))
Mnóstwo kilometrów w towarzystwie, zwłaszcza Siwucha, Marcina F, Parkera, Adiego, Rafika1000, Dreja. Wszystkim, z którymi dane było mnie i Rafałowi rowerkować, gadać, śmiać się, czasem zmęczyć, czasem zmoknąć serdecznie dziękujemy i mamy nadzieję, że w roku 2016 znów odwiedzimy niejedno ciekawe miejsce. A także tym, którzy kibicowali z daleka, choć na wycieczkę trudno się nam zgadać (obowiązki...).
Było tez jedno bardzo smutne wydarzenie, które wytrąciło mnie z równowagi i spowodowało lęk przed szosowaniem. Od tego czasu powrót w teren, na jurajskie ścieżki i choć nadal prezentuję "styl rozpaczliwy" to jednak w lesie najlepiej. Choć asfalt też będzie bo w tym roku pojawiła się moja własna, malutka szoska i szkoda by stała bezczynnie...
Kochani! Życzę Wam mnóstwo sił, zero kontuzji, dobrych humorów, nad głową zawsze słoneczka a wiatru zawsze w plecy. Co by Was jeno życzliwe ludzie otaczali i przyjaciele, co wspomogą, wysłuchają marudzenia i zawsze będą po Waszej stronie. Dalekich wyjazdów i szczęśliwych powrotów. Spokoju wewnątrz i wokół Was. I by ten Nowy Rok przyniósł same dobre chwile. I jak to mówią w PTTK: "DO ZOBACZENIA NA SZLAKU!!!"

Na wycieczce (autor: Marcin F)

Kategoria Jura, 0-50 km

Zrębice

Niedziela, 27 grudnia 2015 · dodano: 27.12.2015 | Komentarze 1

Dziś wyruszamy by towarzyszyć Arturowi. A okazją jest pokonanie przez niego bariery 10 000 km w roku 2015. Ów decydujący kilometr wybił w Dębowcu:)
Dotarlim tam drogą p/pożarową. A dalej trasa wycieczki wiedzie przez Choroń, Biskupice, Zrębice i wreszcie Sokole Góry. Następnie do Baru Leśnego, gdzie Artur i Jacek zostają a my musimy już niestety wracać. W drodze powrotnej spotkanie z Mirkiem:)
Jest 10000km
Jest 10000km © Skowronek

Kategoria 0-50 km

Świątecznie

Sobota, 26 grudnia 2015 · dodano: 26.12.2015 | Komentarze 0

Świąteczny wypad w większym gronie. Zielona Góra, Kusięta, Olsztyn i objazd Sokolich Gór. Bardzo udana wycieczka:) Szkoda tylko, że tak krótko bo musieliśmy dziś wcześnie wrócić.
Obok Zielonej Góry (autor: Marcin)
Obok Zielonej Góry (autor: Marcin F)

W Kusiętach (autor: Marcin)
W Kusiętach (autor: Marcin F.)

W Olsztynie
W Olsztynie (autor: Rafaik1000)
W Sokolich Górach
W Sokolich Górach (autor: Marcin F.)

Sokole Góry

Piątek, 25 grudnia 2015 · dodano: 25.12.2015 | Komentarze 0

Trochę jazdy po lasach. W Sokolich Górach spotkaliśmy Andrzeja z dziećmi.

Kategoria 0-50 km

Praca

Czwartek, 24 grudnia 2015 · dodano: 25.12.2015 | Komentarze 0

Sokole Góry

Poniedziałek, 14 grudnia 2015 · dodano: 14.12.2015 | Komentarze 0

Dookoła Sokolich Gór (czarny pieszym, kapliczka św. Idziego, czerwony pieszy, żółty pieszy). A do Sokolich i z Sokolich drogą p/pożarową z małą modyfikacją przez Korwinów.
Rzeka Warta w Ko
Rzeka Warta w Korwinowie © Skowronek

Poraj

Sobota, 12 grudnia 2015 · dodano: 12.12.2015 | Komentarze 0

Rankiem był leń ale w końcu wyjechaliśmy na krótką wycieczkę. Lasem do Dębowca, zjazd do Poraja, podjazd pod wieżę w Choroniu, Sokole Góry i powrót drogą p/pożarową.

Mikołajki

Niedziela, 6 grudnia 2015 · dodano: 06.12.2015 | Komentarze 4

Mikołajkowa pogoda zachęca do rowerowej wycieczki. Pod Jagiellonami spotkanie z Arturem i wespół podążamy drogą p/pożarową do Olsztyna. Na rynku Rafał musi poprawić drogowskazy a właściwie zamontować je za pomocą solidnych, metalowych obejm. Tak więc podjeżdżamy a tam... Święty Mikołaj:))) Dostaliśmy cukierki. A przy okazji: dziękuję św. Mikołaju za tę nową lampkę rowerową:) W tym miejscu żegna nas Artur - obowiązki wzywają. My zaś kończymy montaż (spotkałam też koleżankę z rodziną) a następnie przez Kotysów, Zrębice i Siedlec jedziemy do parkingu przy Źródłach. W planie był zakup 5 kg miodu, niestety dziś znowu pana z miodem nie ma. Przyjdzie czekać do wiosny... Wobec tego Szlakiem Ku Źródłom podążamy do Złotego Potoku. Zaglądamy też na tamtejszy cmentarz - dziś kiosk ze zniczami otwarty, toteż zapaliliśmy na żołnierskim grobie. Dalej jedziemy Drogą Klonową i przez Brus dojeżdżamy do Zrębic. Po drodze znowu łapię kapcia w przednim kole. Czyżby opona do wymiany? Wyjeżdżamy przy kościele a potem jedziemy sobie przez Sokole Góry. Sporo ludzi spaceruje. Nawet więcej niż sporo. Opuszczamy Sokole i znowu kierujemy się na drogę p/pożarową, którą wracamy do Cze-wy. Na koniec głód odbiera siły ale jakoś żeśmy się dowlekli. Tak, tak, bez prowiantu lepiej na rower nie wychodzić. Trochę dziś wiało ale w lesie spokojniej a do tego ciepełko i piękne słońce rekompensowały niedogodności. Na drodze p/pożarowej
Na drodze p/pożarowej © Skowronek Podążamy do Olsztyna
Podążamy do Olsztyna © Skowronek Spotkanie ze św. Mikołajem
Spotkanie ze św. Mikołajem © Skowronek Na Szlaku Ku Źródłom
Na Szlaku Ku Źródłom © Skowronek Rezerwat Parkowe
Rezerwat Parkowe © Skowronek Droga Klonowa
Droga Klonowa © Skowronek Śliczny ptaszek (chyba Pliszka żółta)