Grudzień, 2018

Olsztyn

Niedziela, 30 grudnia 2018 · dodano: 31.12.2018 | Komentarze 6

Na wycieczkę zaprosił Rafik. Opady zapowiadane są popołudniu, zatem spokojnie można jechać. Po drodze chwilami mżyło lecz ten drobny deszczyk nie przeszkadzał zanadto. Mimo niepewnej pogody na miejscu zbiórki oczekuje sporo osób. Troszkę obawiam się czy na starym rowerze dam sobie radę lecz nawet jakoś to szło. Łatwo śmigać mając takiego Krogulca, gorzej gdy trzeba przesiąść się na coś cięższego:) Liczę na piachy i nawet ich nie brakowało. Bo obecnie tylko piach daje mi jako takie szanse utrzymania się wespół z grupą...
W jedną stronę podążamy przez hutę, następnie piaszczystym duktem wzdłuż torów, potem obok Zielonej Góry i kawałeczek asfaltem przez Kusięta by ponownie skręcić w teren przy szkole. Dojeżdżamy do Olsztyna, potem asfaltem przez Przymiłowice i skręt w stronę Kamieniołomu Kielniki. Do kamieniołomu nie wjeżdżamy, mijamy go i jedziemy za plecami Zamku Olsztyn. I tak trafiamy do Leśnego, gdzie urządzamy dłuższą przerwę.
Do domu wracamy szlakiem żółtym pieszym, tym ulubionym, malowniczym, ślicznym leśnym odcinkiem. Bardzo miła wycieczka, choć muszę przyznać, że nogi bolą:)

Leśna wycieczka

Sobota, 22 grudnia 2018 · dodano: 22.12.2018 | Komentarze 0

Pierwszy dzień wolny od dwóch tygodni. Niestety pogoda niepewna. Miała być wycieczka mtb z JuraBike lecz odwołana. Podjechaliśmy na 10.00 pod Skansen w nadziei, że może jednak ktoś się zjawi, jednak nie. Wobec tego jedziemy sami, na razie nie pada.
Na mieście i na drogach przedświąteczny szał, po paru minutach pojawiły się myśli, że może lepiej było zostać w domu. No i martwi mnie czy nie będzie oblodzeń. Na szczęście w lesie jest całkiem przyjemnie, tylko miejscami trochę błota. Na pożarówce woda i lód zatem jedziemy szlakiem żółtym pieszym. Niestety w okolicy Suchego Stawu zaczyna mocniej padać, toteż wracamy.
Mimo wszystko dobrze, że wyszliśmy bo w lesie jest bardzo ładnie.