Sierpień, 2021

Janów

Niedziela, 29 sierpnia 2021 · dodano: 30.08.2021 | Komentarze 0

Razem z Rafałem po okolicy na starych góralach bo miało padać. A nie tylko nie padało ale cały dzień świeciło słońce... Gdybym wiedziała to by się gdzieś dalej skoczyło... Większość trasy asfaltowa.

Z pracy

Sobota, 28 sierpnia 2021 · dodano: 30.08.2021 | Komentarze 0

Sobota pracująca. Rafał potrzebował na dziś auto, zatem podwiózł mnie wraz z rowerem a po pracy wróciłam sobie trasą mocno dookoła rozglądając się za nowymi ścieżkami w okolicy Żurawia i Śmiertnego Dębu.

Kategoria 0-50 km

Janów

Środa, 25 sierpnia 2021 · dodano: 30.08.2021 | Komentarze 0

Mam wolne do południa, jadę więc do Janowa. Trasa niemal taka jak zwykle, jedynie skracam z Siedlca dawnym czarnym rowerowym bezpośrednio do Złotego Potoku. Bez zdjęć.

Miasto

Środa, 25 sierpnia 2021 · dodano: 30.08.2021 | Komentarze 0

Daw kursy, zawieźć komuś fanty z kociego bazarku pod Jagiellończyków a później odebrać swoje fanty z centrum.

Kategoria 0-50 km

Park Krajobrazowy Wzniesień Łódzkich

Niedziela, 22 sierpnia 2021 · dodano: 30.08.2021 | Komentarze 1

Drugi dzień pobytu w Głownie to drogi i dróżki Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich. Część z nich jest nam już (dzięki Mariuszowi) znana a część będzie zupełną nowością. Muszę powiedzieć, że na tej wycieczce psychicznie odpoczęłam bardzo. Beztroska jazda to pustą, wiejską drogą, to polami po piachu była naprawdę fajna. Towarzyszył nam brat Beatki, Paweł, który rozpoczął niedawno przygodę z rowerkowaniem. Mieliśmy szczęście bo nie zmokliśmy. Widzieliśmy, że przed nami pada ale zanim przybyliśmy chmury sobie poszły. W jednym miejscu goniły nas psy ale szczęśliwie (dla nich) nie dogoniły. Tutejsza kraina jest zróżnicowana, pagórkowata, widokowa, krajobrazy bardzo zmienne, lasy rozmaite, nie sposób się nudzić. Odwiedziliśmy dwa cmentarze z I wojny światowej (w tym jeden naprawdę ogromny), ruiny młyna, Parowy Janinowskie, był też drewniany kościółek. Odpoczynek i posiłek wypadł w Lisowicach nad zalewem, pięknie zagospodarowanym. Super wycieczka.

Do fortów

Sobota, 21 sierpnia 2021 · dodano: 30.08.2021 | Komentarze 1

Po długiej przerwie, spowodowanej pandemią, przybyliśmy do Głowna. W sobotni poranek jedziemy autem do Leszna gdzie Mariusz przewidział start wycieczki. Miały być forty, niestety okazało się, że wszystkie są położone na terenach wojskowych i wstęp wzbroniony. Było też trochę perturbacji z trasą, gdyż sprzęt nawigacyjny odmówił współpracy a mapy papierowej pechowo nie mieliśmy. Ogólnie było niełatwo, gdyż ta część Puszczy jest raczej podmokła. Innymi słowy było wszystko, czego się boję, z czym sobie kompletnie nie radzę czyli błoto, śliskie kładki, chaszcze i woda. Piach, bardzo proszę, podjazdy także ale błoto... Tak czy inaczej jakoś tam przejechałam, zobaczyliśmy parę nowych zakątków, komary nas nie zeżarły i nie zmokliśmy a deszczem straszyło. Były ruiny kompleksu Transatlantyckiej Radiotelegraficznej Centrali Nadawczej a liczne Miejsca Pamięci co rusz przypominały o tym, że w Puszczy nie zawsze największym problemem było trochę błota, więc proszę tu nie jojczyć tylko jechać i cieszyć się tym...

Kostkowice

Niedziela, 15 sierpnia 2021 · dodano: 18.08.2021 | Komentarze 0

Szosowa wycieczka po Jurze. Miała być Pilica i obiad U Ryśka ale upał zniechęcił. Toteż tylko nad zalew w Kostkowicach. Rafał poszedł pływać a ja pilnowałam rowerów. Ogólnie jakoś bardzo ciężko mi się jechało.

Druga część Tucholskiego PK

Środa, 11 sierpnia 2021 · dodano: 18.08.2021 | Komentarze 0

Ostatni dzień wyjazdu. Auto zostaje w miejscowości Rudzki Most. Na początek jedziemy szlakiem wzdłuż Brdy, to tereny rezerwatu Dolina Rzeki Brdy. Dojeżdżamy nad Jezioro Szpitalne i do miejscowości Piła, gdzie w lesie znajduje się kopalnia węgla brunatnego "Montania". Jest to zamknięty szyb, wokół tablice i wagoniki górnicze. Obok wioska górnicza ale otwarta dopiero od 12.00 no i to atrakcja bardziej dla dzieci. Następnie w terenie do Jeziora Cekcyńskiego. Odwiedziliśmy jeszcze rezerwat Źródła Rzeki Strążki (warto, piękne miejsce), Rezerwat Bagna nad Strążką i wieżę na ścieżce dydaktycznej Jelenia Wyspa. Ścieżka bardzo popularna, sporo ludzi ale nie dziwię się. Różnymi dróżkami wracamy do auta. Na koniec niestety zaczęło padać ale na szczęście nie bardzo intensywnie. Zapakować rowery i do domu.

Kategoria 50 - 100 km, Wyprawa

Zajrzeć na plażę

Wtorek, 10 sierpnia 2021 · dodano: 18.08.2021 | Komentarze 0

Tucholski Park Krajobrazowy

Wtorek, 10 sierpnia 2021 · dodano: 18.08.2021 | Komentarze 2

Dziś pierwsza część Tucholskiego Parku Krajobrazowego. Startujemy z kwatery i jedziemy nad Jezioro Trzemeszno i do zapory. Później rozmaitymi drogami szutrowymi, są to tereny zniszczone przez nawałnicę w 2017 r. Zerkam na licznik, ponad 20 km pośród zniszczeń... Las powoli się odradza ale wrażenie jest dziwne. Dojeżdżamy do grodziska Raciąż (XII w.) nad Jeziorem Śpierewnik. Gród został niedawno odbudowany (też oberwał podczas nawałnicy). Następnie podążamy przez Nadolną Karczmę, Woziwodę, szlakami rezerwatu Dolina Rzeki Brdy. Kolejny etap to Bielska Struga i nad Jezioro Białe. Potem Barłogi i wzdłuż Małego Kanału Brdy do akweduktu w Fojutowie. Jest to miejsce, w którym Czerska Struga przechodzi pod Wielkim Kanałem Brdy. Ładnie zagospodarowane, obok wieża widokowa, deptak, ławeczki.
Po przerwie jedziemy świetnym odcinkiem wzdłuż Wielkiego Kanału Brdy. Jedziemy ile się da aż do nieprzejezdnego, pozarastanego odcinka, objeżdżamy go i wracamy nad kanał. Wzdłuż brzegów da się jechać aż do miejscowości Konigort, gdzie gospodarstwo rybackie zagradza drogę i trzeba wracać. Ale odcinek rewelacyjny. Ostatni etap jedziemy wzdłuż Brdy, czasem drogą nad rzeką czasem wzdłuż brzegów nad samą wodą przez miejscowości Duża Klonia, Klonia-Wybudowanie, aż do miejscowości Męcikał gdzie mamy kwaterę. Tereny Tucholskiego Parku Krajobrazowego także bardzo fajne.