Jura

Dystans całkowity:38845.73 km (w terenie 11648.00 km; 29.99%)
Suma podjazdów:196745 m
  • Sprzęt Merida

MTB po okolicy

Niedziela, 7 kwietnia 2024 · dodano: 12.04.2024 | Komentarze 2

Jakiś czas temu przestałam dokładnie opisywać trasy. Sądziłam, że Stravę mają już chyba wszyscy i tutaj mało kto zagląda (poza Pantherem, który zawsze napisze miłe słowo:) ) i prowadzę ten dzienniczek bardziej dla siebie. Ludzka pamięć jest zawodna a miło po paru latach wrócić i poczytać jak to też na wycieczkach bywało. Jednak w sobotę, na wycieczce z PTTK, pewna Pani (pozdrawiam serdecznie!) pytała kiedy będą wpisy, że je bardzo chętnie czyta i korzysta z nich podczas swoich wycieczek pieszych po okolicy i nie tylko. Zrobiło mi się bardzo miło dlatego postanowiłam znów dokładniej opisywać co i jak, zwłaszcza te ciekawsze nieznakowane dróżki, które warto innym polecić, może ich jeszcze nie znają.

Dziś jadę z Rafałem i Gawłem. Żółty pieszy, czarny pieszy, Olsztyn, przez Sokole Góry żółtym pieszym, Biskupice, za kościołem w lewo i znów w las i bez szlaku. Mieliśmy jechać tak jak dawniej ale w ciągu tych kilku lat leśnicy wszystko pozmieniali, jedne dróżki zniknęły, pojawiły się inne. W końcu trochę kombinując ale przemieszczając się w prawo, mniej więcej w kierunku Krasawy, wyjechaliśmy na terenie nieczynnej kopalni piasku, ciekawie to wygląda, nie miałam pojęcia o tym miejscu, choć na mapie jest zaznaczone. W końcu wyjeżdżamy między Krasawą a Siedlcem (lądujemy na takiej szutrowej drodze, którą wyjeżdżamy mniej więcej w połowie nowej drogi rowerowej). W Siedlcu na niebieski pieszy, którym dojeżdżamy do Ostrężnika. Od Suliszowic jest cały wysypany luźnym tłuczniem a drzewa poznaczone do wycinki...
Z Ostrężnika (tłumy) kawałek Szlakiem Ku Źródłom, by wkrótce skręcić w prawo na szeroką szutrówkę, którą dojeżdżamy do Ludwinowa. Z Ludwinowa kawałek asfaltem do Gorzkowa, następnie Bystrzanowice Dwór i Traktem Bukówka (tak go nazywają miejscowi. Na mapie jest opisany jako "Jurajski Szlak Rowerowy Hotelu Kmicic", znaki tego szlaku już zniknęły, to była jednorazowa inicjatywa) do Ponika. Następnie czarnym szlakiem pieszym do Apolonki i dalej tym szlakiem do Sygontki. Widać, że rzadko uczęszczany. Z Sygontki do Zalesic boczną drogą a w Zalesicach w prawo kawałeczek wojewódzką i zaraz w lewo (szlak żółty rowerowy). Jesteśmy w Parku Krajobrazowym Stawki. Żółtym do zielonego rowerowego i cały czas tym szlakiem aż do asfaltu. Przecinamy drogę i lasem jedziemy do przejazdu kolejowego w Okrągliku. Za przejazdem zaraz w prawo i w terenie, bardzo fajną, polną dróżką dojeżdżamy do Czepurki (początek wzdłuż torów a potem w lewo tak jak wyjeżdżone przez auta i już prosto do Czepurki). W Czepurce najpierw wjechaliśmy na pola by dojechać do stacji kolejowej ale zobaczyliśmy skuterek jadący polną drogą w lewo, w stronę Lasu Ciecierzyn. Tą dróżką nigdy nie jechaliśmy... No to jedziemy. Skuterek wkrótce zawrócił ale my w żadnym wypadku, jedziemy dalej. Teren trochę zdziczały i w jednym miejscu trzeba się było przeprawić przez mokradło (a może to jakiś obszar źródliskowy? Woda czyściutka) ale koniec końców wyjeżdżamy przy torach w pobliżu Bukowna. Dalej znaną już dróżką wzdłuż torów do Turowa. A z Turowa do Małus Małych, gdzie Gaweł ma działkę i gdzie jego syn czeka na nas z obiadem. Kiełbaski z grilla i zapas Tymbarków jabłko/mięta. W samą porę bo wszyscy są już zmęczeni. Po przerwie przez Joachimów, szutrówką za torami, Kusięta, hutę wracamy do domu.
Tutaj link do zdjęć z wycieczki

Czepurka

Niedziela, 10 marca 2024 · dodano: 24.03.2024 | Komentarze 0

Siedlec

Czwartek, 7 marca 2024 · dodano: 08.03.2024 | Komentarze 0

Wolny dzień. Pochmurno i zimno ale sucho, można wyjść. Początkowo planowałam krótszą trasę ale na powrocie wpadło dodatkowe kółko przez Przymiłowice i Turów. W Przymiłowicach Dazer II przydał się do odpędzenia psa, który zaatakował szczeniaka goldena (z którym spacerowała młoda dziewczyna. Kompletnie nie wiedziała co robić, stała nieruchomo podczas gdy tamten atakował jej psa. Dla mnie kompletnie niezrozumiałe. Cokolwiek w rękę: ziemię, piach, gałąź i atakować takiego robiąc mnóstwo hałasu a nie czekać aż pogryzie naszego czworonoga). Akurat nadjechałam, włączyłam Dazer i tamten uciekł. A gdyby nie uciekł jest jeszcze woda w bidonie oraz inne środki.
Na razie wszystko asfaltem, drogami rowerowymi i w sumie trasy bez polotu. Po prostu korzystam z lokalnych rowerówek. Nawet ich trochę jest a robią kolejną od parkingu w Sokolich Górach do Biskupic. Czekam aż będzie można wreszcie wjechać w teren. Na razie wszędzie wycinki i tony błota. Niedługo mało co zostanie z jurajskich lasów. Wszystkie moje ulubione dróżki zostały zniszczone. Przyjdzie znaleźć sobie inne... Wycieczka spoko jedynie lodowaty wiatr niezbyt miły.

Wtorek, 27 lutego 2024 · dodano: 04.03.2024 | Komentarze 0

Mam wolny dzień. Rano na badania a potem na rower. Do Strażnicy Przewodziszowice, głównie asfaltowo (w terenie niemal wszędzie wycinki i rozjeżdżone bagno) korzystając z bardziej lub mniej udanych lokalnych dróg rowerowych. Żeby dokręcić do setki podjechałam jeszcze na Zagórze. Fajna, spokojna wycieczka oby tylko takie. I wpadła pierwsza setka w tym roku. Gdy patrzę na Stravie jakie dystanse już ludzie robią to normalnie wstyd, że jest się takim słabym i ogólnie, że się wypadło z obiegu. Ale cóż, taka kolej rzeczy. Mam nadzieję, że turystycznie nam ten rok jakoś tam jednak dopisze jak poprzedni.

Zagórze

Piątek, 16 lutego 2024 · dodano: 26.02.2024 | Komentarze 0

Mam wolny dzień, pogoda przecudna kilkanaście stopni, słoneczko. Zatem po powrocie od lekarza prosto na rower. Wymyśliłam sobie, że zajrzę do Zagórza a potem wrócę do Przymiłowic i przez Zrębice, Sokole do domu. Pierwszy etap poszedł gładko, dojechałam do Zagórza a potem zjazd do Przymiłowic, konkretnie do dzielnicy tejże metropolii: Kotysowa. I tam, już przy końcu domostw znalazłam na jezdni nietoperza. Mały, słaby, próbował latać ale nic z tego. No to go ewakuowałam z drogi na pobocze za pomocą chusty i kamizelki (uważając by nie użarł, nietoperze mogą przenosić wściekliznę). Niestety na pomocy dzikim zwierzętom trzeba się znać. Zadzwoniłam do gminy Olsztyn (gdzie wiem od pewnych osób, że są prozwierzęcy i nie oleją sprawy). Pani wzięła ode mnie numer czy może podać Leśnemu Pogotowiu w Mikołowie (z którym gmina ma umowę) i pyta ile mogę czekać. Tyle ile trzeba mówię. Za chwilę dzwoni, że zawiadomiła Leśne Pogotowie ale będą dopiero za około 5 godzin. Spoko, poczekam. Ale jej mąż wyjdzie z pracy o 14:00 w Częstochowie i on by podjechał po nietoperza i zabrał go do domu do nich (też Przymiłowice) skąd Mikołów go odbierze. W międzyczasie podjechała para na rowerach myśląc, że mam jakąś awarię. Przedstawiłam im sytuację i zdecydowali, że poczekają razem ze mną aż nietoperz otrzyma pomoc. Tak w ogóle świetni ludzie, naprawdę. Wcześniej udało mi się zachęcić zwierzątko by weszło do plecaka (położonego płasko) dzięki czemu udało się zachować zasadę 3xC (ciepło, ciemno, cicho). Po około godzinie podjechał mąż pani z gminy, ostrożnie przenieśliśmy nietoperza do pudełka i pojechał. W poniedziałek zadzwoniłam do gminy. Pogotowie odebrało nietoperza, pojechał do ośrodka razem z drugim, którego znaleźli po drodze, że wszędzie budzą się za wcześnie i to są malutkie, w sensie bardzo młode osobniki. Nie wiadomo, co będzie bo ma uszkodzone skrzydło.
Dalej pojechaliśmy razem z rowerową parą do Zrębic, gdzie pożegnałam ich i przez Sokole Góry i pożarówkę wróciłam do domu.