Sierpień, 2017

Wysoki Kamień i Boborowe Skały

Środa, 16 sierpnia 2017 · dodano: 16.08.2017 | Komentarze 1

Od rana chmury straszą deszczem (synoptycy także), toteż postanawiamy nie odjeżdżać zbyt daleko.
Postanowiliśmy wybrać się na Wysoki Kamień. Podjazd jest w terenie, bardzo sztywny i stromy. Na górze odpoczywamy chwilę. Następnie jedziemy czerwonym pieszym do Rozdroża pod Zwaliskiem i stamtąd zjazd zielonym pieszym (końcówka sprowadzona) do drogi szutrowej. A potem krążyliśmy sobie różnymi łatwiejszymi i trudniejszymi ścieżkami. Podjechaliśmy też do Bobrowych Skał, bardzo ładne miejsce, na wierzchołku jest taras z pięknym widokiem na Karkonosze. Zajrzeliśmy także do średniowiecznej Osady Kopaniec. A w jednym miejscu przyleciał do mnie owczarek niemiecki, gdy zobaczyłam tę wielką bestię przy drodze zatrzymałam się bo lepiej nie jechać (może nas wziąć za uciekającą zdobycz) tylko poczekać jak się pies zachowa. A tymczasem ten podleciał z drugiej strony roweru, wsadził głowę pod rękę i zażądał głaskania:)
Wycieczka krótka ale miła, choć miejscami sił nieco brakowało.
Widok z Wysokiego Kamienia
Osada Kopaniec © Skowronek

Spacerowe ścieżki

Wtorek, 15 sierpnia 2017 · dodano: 16.08.2017 | Komentarze 1

Lepiej or razu opiszę o potem mam zaległości... Mamy kilka dni urlopu, toteż przybyliśmy w Karkonosze. Pierwszego dnia, po długiej podróży, docieramy do Piechowic. Tam parkujemy przy osiedlu i... Od razu przyszedł do nas kocurek, miły i gadułek, niestety widać, że bezdomny. Dałam mu jeść i pić, potem poszedł spać pod balkony...
Dziś tylko parę spacerowych km po okolicznych ścieżkach, podjechaliśmy też na Złoty Widok.
Biedny kocurek w Piechowicach

• Sprzęt Rafałowa szosa

Z Krakowa szosowo

Wtorek, 8 sierpnia 2017 · dodano: 09.08.2017 | Komentarze 0

"...Gdzie tylko zwrócę oko widzę kraj wesoły.
Tu wszystkie w jeden powab zbiegły się żywioły...":)
Wpis potem

Eksploracja lokalna

Niedziela, 6 sierpnia 2017 · dodano: 06.08.2017 | Komentarze 0

Czyli w poszukiwaniu nowych ścieżek. Bo człek w kółko to samo jeździ a tak przynajmniej ma coś nowego. Był zatem chaszczing, krzaczing i koleiny. A także takowe ścieżki, na których gęba uśmiechnięta od ucha do ucha. Początek to czerwony szlak rowerowy w stronę Brzyszowa, po drodze skręt na mocno zarośnięty czarny szlak rowerowy. Następnie w Brzyszowie na ową szutrówkę, który Rafał ostatnio wypatrzył. Mogłaby być lepiej ubita bo żwir umyka spod kół. Potem nieudany atak na Górę Trzech Jaskiń - okazuje się, że jednak trzeba było zjechać w dół. Następnie od żwirówki prosto i był to kiepski wybór bo o ile w lesie jest git o tyle po wyjeździe na pola zaczynają się głębokie koleiny. Do tego zarośnięte i łatwo się tam wywalić można. Tak czy inaczej dowleklim się (nieco rozczarowani) do jeziorka krasowego. Chwila przerwy i podążamy szutrówką za torami. A potem przez tory i asfaltem w stronę Olsztyna, jednakowoż wnet skręcamy w lewo (przy przystanku) na ową ścieżynkę uroczą (odkrytą niedawno) do Turowa wiodącą.
W Turowie zaś asfaltem w stronę Olsztyna, jednak czujny nasz wzrok chciwie wypatruje po lewej zjazdu w teren. I po chwili: JEST. Nowa ścieżka. Wspinamy się na pagórek, po drodze cudne widoki. Potem zjazd. Takoż cudny, jednak skręcilim w lewo i wpadlim komuś na posesję. Kolega Adrian słusznie radzi by zmykać zanim nas burki wyczują. Wracamy pod górę, trza jechać w prawo, potem w dół i wyjeżdża się w Przymiłowicach naprzeciw ścieżki rowerowej. Zadowoleni zjeżdżamy do Olsztyna, zadowoleni gdyż nowo odkryta dróżka istotnie zachwycająca była. Na rynku stoi Bike Cafe zatem urządzamy przerwę na kawkę. To znaczy Adrian i Maciek biorą kawę, ja skusiłam się na czekoladę i to był błąd bo owszem, super gęsta i dużo. Ale jak dla mnie za bogata i nie mogłam sobie z nią dać rady:)
Pora wracać bo Rafał idzie do pracy na drugą zmianę i czas goni. Tym sposobem rozminęliśmy się z Edytkami, może następnym razem.
Jedziemy do Skrajnicy ale tam znów w teren, podjazd na kolejną górkę (Dolny Ostrówek) i w terenie do torów. Przez hutę i do domku. Super wycieczka:)
Zjeżdżamy na czarny szlak rowerowy
Zjeżdżamy na czarny szlak rowerowy © Skowronek
Ścieżka Kusięta - Turów © Skowronek
Nowa ścieżka między Turowem a Przymiłowicami
Nowa ścieżka między Turowem a Przymiłowicami © Skowronek
Ścieżka wiodąca z Ostrówka do torów
Ścieżka wiodąca z Ostrówka do torów © Skowronek

Praca

Sobota, 5 sierpnia 2017 · dodano: 05.08.2017 | Komentarze 0

Wreszcie, po paru miesiącach, zebrałam się by jechać do pracy rowerem. Zaległe wpisy postaram się uzupełnić...