Dzień 1. Pienińską Drogą

Niedziela, 1 września 2013 · dodano: 01.09.2013 | Komentarze 9

Pieniny. Prawdziwe cuda Natury. Powierzchni niewielkiej i niewysokie lecz tak malownicze, tak piękne o każdej porze roku, iż ciągną tu tłumy niezmierzone.
Lecz by prawdziwie ujrzeć i cieszyć się, bajkową wręcz, urodą tych gór koniecznie trzeba przybyć poza sezonem.
Takoż więc (doświadczeniem nauczeni) przybywamy gdy dni jeszcze długie i ciepłe a turystów już niewielu. Bazą będą Sromowce Wyżne.
Dziś cały dzień padało, dlatego udało się wyjechać dopiero późnym popołudniem. Taką nieco boczną drogą do Sromowców Niżnych, następnie odwiedzić zabytkowy, drewniany kościół z XVI wieku. Można go zwiedzać do 16.00, niestety godzina późniejsza.

Kościółek w Sromowcach Niżnych © Skowronek

Galeria rzeźb przy kościele © Skowronek

Udajemy się jeszcze do schroniska Trzy Korony po pieczątkę do książeczki.
Droga do schroniska Trzy Korony © Skowronek

Trzy Korony - widok od nas © Skowronek

Następnie, przez kładkę, dostajemy się na Słowację, zaglądamy do Czerwonego Klasztoru (dawniej miejscowość zwała się Niżnie Szwaby). Na zwiedzanie klasztoru już za późno (można zwiedzać do 17.00) więc jedziemy dalej. To nic, kiedyś już zwiedzano. No ale miło byłoby znów zobaczyć wspaniały, XVIII-wieczny, zielnik brata Cypriana.
Trzy Korony - widok z Czerwonego Klasztoru © Skowronek

Czerwony Klasztor © Skowronek

Teraz jedziemy sobie Drogą Pienińską, wzdłuż Przełomu Dunajca, jednym z najpiękniejszych szlaków rowerowych. Pamiętamy, że aby był najpiękniejszy powinien świecić pustkami. Tak jak dziś - kilkoro piechurów i święty spokój. Jeno Dunajec huczy po kamieniach a skalne turnice przyglądają się temu z wysoka.
Skalna baszta (chyba Łysina) © Skowronek

Droga Pienińska © Skowronek

Droga Pienińska II © Skowronek

Droga Pienińska III © Skowronek

Przełom Dunajca © Skowronek

Tak sobie jedziemy niespiesznie i jedziemy, podziwiamy widoki, by w końcu (zdecydowanie za szybko) do Szczawnicy dotrzeć.
Na asfalt i do Krościenka. A z Krościenka podjazd do Czorsztyna a następnie zjazd do Zamku Czorsztyn. Zamknięty (bo już godzina późna) więc foty przy bramie. Zamek ten już kiedyś zwiedzaliśmy.
Zamek Czorsztyn © Skowronek

A potem mozolny podjazd z powrotem do głównej drogi i przez Przełęcz Osice prościutko do Sromowców.
PROFIL TRASY

| 20:33 poniedziałek, 2 września 2013 | linkuj Fajnie byłoby kiedyś sformować większą ekipę i znów tu przybyć:)
robert13
| 10:16 poniedziałek, 2 września 2013 | linkuj Miało być "kusisz" a wyszło "kisisz" :P
Zdecydowanie brakuje mi na bsie opcji edycji komentarzy:)
| 10:15 poniedziałek, 2 września 2013 | linkuj Przepiękne trasy na rowerowanie!
Aż kisisz, by odwiedzić Pieniny, tym razem z rowerem i akurat na wrzesień po sezonie, idealnie:)
| 06:13 poniedziałek, 2 września 2013 | linkuj Piękne okolice :) Co prawda bylam tam kiedyś, ale i tak zazdrszczę Wam
voit
| 05:27 poniedziałek, 2 września 2013 | linkuj Po prostu pięknie...
stin14
| 20:34 niedziela, 1 września 2013 | linkuj Piękne zdjęcia. Na taki widok "serce roście". Zajrzę tam z pewnością, jednak chyba dopiero w przyszłym roku. Chociaż któż to wie .. :)
| 20:24 niedziela, 1 września 2013 | linkuj Rafał rzecze: "Dzięki";)
Rejon fantastyczny, koniecznie tu przyjedź:)
stin14
| 20:04 niedziela, 1 września 2013 | linkuj "Skowronki" znowu zwiedzają :) Ostatnio na powrocie z Tatr straszliwie mnie kusiło aby zajrzeć w tamte rejony. Na zdjęciach wyglądają cudnie. Były inne priorytety i niestety zabrakło czasu. Czekam na fotki jeziora i zamku :)