Dzień 1. Pałac Piorunów

Środa, 10 września 2014 · dodano: 12.09.2014 | Komentarze 6

Pierwszy dzień pobytu, dzień dojazdowy. Auto zostawiamy w miasteczku Szadek, przy kościele jest parking. Kościół ten pochodzi z XIV wieku i właśnie trwa jego renowacja. Obok zwraca uwagę dzwonnica, ma wyraźny charakter obronny.
Szadek - XIV-wieczny kościół
Szadek - XIV-wieczny kościół © Skowronek
Dziś pojeździliśmy trochę spokojnymi drogami, gdzie ruch mały i jeno wicher wyje. A wył, oj wył i jazdę utrudniał. Na początek zajrzeliśmy do Pałacu Piorunów. Zbudowany na początku XX wieku, obecne mieści hotel SPA, a jakże. Maria Dąbrowska napisała tu IV tom powieści "Noce i dnie". Mają pieczątkę ozdobną a pani w recepcji jest bardzo sympatyczna i nic się nie dziwi.
Pałac otacza zadbany ogród i park. Obok są stawy hodowlane.
Pałac Piorunów
Pałac Piorunów © Skowronek
Mijaliśmy też dziś liczne kapliczki. A w miejscowości Zadzim pałac w ruinie.
Kapliczka poświęcona Powstańcom
Kapliczka poświęcona Powstańcom © Skowronek
Ruiny pałacu po drodze
Zadzim - ruiny pałacu© Skowronek
Pojechaliśmy też nad jezioro Jeziorsko, by popatrzeć nań z punktu widokowego. W miejscu tym niegdyś stał drewniany gród.
Jezioro Jeziorsko
Jezioro Jeziorsko © Skowronek
A na tutejszych, rozległych łąkach licznie występują kanie.
W pobliżu kanału Brodnia licznie występnują kanie
W pobliżu kanału Brodnia licznie występują kanie © Skowronek
Jest też trochę lasów, a w nich polują grzybiarze.
Leśne runo
Leśne runo © Skowronek
Wracamy do Szadka, ładujemy rowery i jedziemy do Uniejowa.

domino83
| 18:32 poniedziałek, 2 lipca 2018 | linkuj Taką kanie to tylko na patelnie :) Przy pałacu w Piorunowie urządziłem kiedyś postój - moja pierwsza trasa z Łodzi.
| 20:21 środa, 17 września 2014 | linkuj Za taki pomysł medal się należy:))
Gozdzik
| 06:16 środa, 17 września 2014 | linkuj Tak ... bardzo .. tym bardziej ze dodatkową niespodzianką było to że fundnąłem też razem z nią pobyt jej najlepszej przyjaciółki o czym dowiedziała się w dzień wyjazdu dopiero. Od podstawówki trzymają się razem i to był dla niej tez prezent w te okrągłe ładne urodziny. Warto było zainwestować :-))))))))
| 20:59 wtorek, 16 września 2014 | linkuj Fajnie wymyśliłeś, większość kobiet marzy o weekendzie SPA a Pałac Piorunów to sympatyczne i piękne miejsce:) A zadowolona wróciła?
Gozdzik
| 12:52 wtorek, 16 września 2014 | linkuj A w tym Pałacu Piorunów na XX :-) urodziny mojej żonce ufundowałem weekend :-)
| 20:18 poniedziałek, 15 września 2014 | linkuj Kania naprawdę zacna :)