• Sprzęt Rafałowa szosa

Żarki

Niedziela, 5 kwietnia 2015 · dodano: 05.04.2015 | Komentarze 5

Święta. Rok temu byliśmy z Jackiem w Wąwozie Ponurego, było wiosennie, słonecznie... A dziś zimno i pochmurno ale nie pada. Co tam zimno, co tam wiatr ale NIE PADA. Trzeba to wykorzystać!
Przeto po uroczystym śniadanku jedziemy.
Przez Skrajnicę śmigamy do Olsztyna. Ruch samochodowy nieduży, zatem podążamy przez Przymiłowice. Zwykle droga ta jest niezwykle ruchliwa a przez brak pobocza - groźna. Wprawdzie rozpoczęto budowę ścieżki rowerowej z Olsztyna ale, jak na razie, mija Spichlerz i na początku Przymiłowic kończy się w... rowie. Tak, tak, w przydrożnym rowie.
Następnie jedziemy przez Zrębice, Siedlec i Ostrężnik. W powietrzu wirują pojedyncze płatki śniegu.
W Ostrężniku skręcamy na ścieżkę rowerową biegnącą przez las. Jest to fragment Rowerowego Szlaku Orlich Gniazd, wyasfaltowany dwa lata temu.
Tak dojeżdżamy do Przewodziszowic a następnie do Żarek. Stąd jak zwykle: Wysoka Lelowska, Przybynów, Zaborze i Biskupice. A w Biskupicach śnieżyca ale kto by się tam zatrzymywał... Wszak śnieg lepszy jest od deszczu.
W Kusiętach rozpogadza się. Skręcamy na "Starą Drogę" i na "Rowerostradę", którą wracamy do Cze-wy.
Powrót pod wiatr, pod koniec czułam już zmęczenie. Ale i tak fajnie, że w ogóle dało radę wyjechać.

Ścieżka rowerowa do Żarek
Ścieżka rowerowa do Przewodziszowic © Skowronek

mors
| 12:37 poniedziałek, 6 kwietnia 2015 | linkuj Luksusowa ta ścieżka, szeroka niemal jak niektóre wiejskie drogi.
| 11:32 poniedziałek, 6 kwietnia 2015 | linkuj Dziękuję Jacku:) Pojedziemy tam na pewno:)
Yacek
| 08:45 poniedziałek, 6 kwietnia 2015 | linkuj Jak następnym razem będziecie w Żarkach poszukajcie "Źródła spod brzozy" - warto zajrzeć!
| 19:04 niedziela, 5 kwietnia 2015 | linkuj Ale Ci dobrze... No cóż, musi być równowaga w przyrodzie:)
akacja68
| 19:02 niedziela, 5 kwietnia 2015 | linkuj A u nas odwrotnie- w tym roku pogoda ładniejsza niż rok temu :) więcej słońca. SAMO słońce!