• Sprzęt Bastet

Jurajski szosing

Sobota, 9 lipca 2016 · dodano: 09.07.2016 | Komentarze 0

Rankiem na wycieczkę oprócz mnie przybyli Tomasz i Marcin. Dziś Jura w wersji szosowej, co wcale nie oznacza, iż będzie nudno.
Na początek podążamy do Ostrężnika (trasą przez Kusięta, Turów, Kotysów, Zrębice, Siedlec). W Ostrężniku skręcamy na asfaltowy szlak wiodący do Żarek, po drodze odwiedzając owe prześliczne skałki, cośmy je z Rafałem jesienią znaleźli.
W Żarkach zaglądamy do Muzeum Dawnych Rzemiosł, kiedyś trzeba je będzie zwiedzić. Następnie musim minąć rynkowe zamieszanie (w Żarkach co sobotę jest wielki targ) by dostać się na Mirowski Gościniec, który doprowadzi nas do zamku w Mirowie. Po drodze skręcilim jeszcze zobaczyć bunkier.
Jak Mirów to i Bobolice. Pod murami bobolickiego zamku urządzamy małą przerwę. Potem wracamy do Mirowa, gdzie zatrzymujemy się przy sklepie i w samą porę bo zaczyna padać. Szczęściem są parasole, toteż można przeczekać, przy okazji posilając się nieco.
Przestało padać, można jechać. Jedziemy do Łutowca i podjeżdżamy do skałek (obok są też ruiny strażnicy).
Troszkę niepokoi nas pogoda i słusznie bo w Moczydle nas zmoczyło. Ale tylko trochę i prędko wyszło słońce. Dziś mamy pewne pogodowe szaleństwo: pada - słońce - pada - słońce i tak dalej... W drodze powrotnej bardzo dokucza nam wiatr i męczy do samego domu.
Tak więc przez Moczydło i Gorzków Nowy jedziemy do Złotego Potoku. A potem wracamy do Zrębic i skręcamy na Biskupice. Przez ten szumiący wiatr w ogóle nie słychać co ktoś mówi.
Jeszcze Olsztyn, Kusięta i jesteśmy w Cze-wie. Przy dworcu PKP Raków żegnam panów (jadących do centrum) i wracam do domku.
Bardzo fajna, spokojna wycieczka:)
Skałki w okolicy Ostrężnika
Skałki w okolicy Ostrężnika (autor: Siwuch)
Z Tomkiem przy skałkach
Z Tomkiem przy skałkach (autor: Siwuch)
Ekipa przy Muzeum Dawnych Rzemiosł w Żarkach
Ekipa przy Muzeum Dawnych Rzemiosł w Żarkach (autor: Siwuch)
Ekspozycja obok muzeum
Ekspozycja obok muzeum (autor: Siwuch)
Zamek Bobolice
Zamek Bobolice (autor: Siwuch)
Pogaduchy przy zamku
Pogaduchy przy zamku (autor: Siwuch)
Jurajskie roślinki
Jurajskie roślinki (autor: Siwuch)
Skałki Łutowca
Skałki Łutowca (autor: Siwuch)