Lysa Hora

Niedziela, 4 września 2016 · dodano: 11.09.2016 | Komentarze 4

Dziś, wraz z Marcinem i Tomkiem, wybralim się do Czech na Łysą Górę (1323 m n.p.m.). Auto zostaje w miejscowości Ligotka Kameralna (wersja spolszczona) my zaś podążamy bocznymi drogami ku podjazdowi do Chaty Prasiva (na rozgrzewkę). Podjazd ma niecałe 3 km ale jest stromy i trza się naprawdę przyłożyć. Pod górę podjeżdża lub podchodzi sporo rowerzystów, są też piesi lecz jedni drugim nie przeszkadzają. Wiadomo - jesteśmy w Czechach... Jadąc tu mielim jedną nieprzyjemną sytuację gdzie auto minęło nas na centymetry lecz miało polskie (wrocławskie) blachy.
Odpoczywamy chwilę przy schronisku i zjeżdżamy tą samą drogą do asfaltu. Kawałeczek główną i skręcamy w mniej uczęszczaną. Wkrótce rozpoczyna się podjazd. Asfalt jest dobry, równy. Podjeżdża się bardzo fajnie, dopiero po 7 km robi się bardziej stromo ale spokojnie sobie podjechałam. Na wierzchołku mnóstwo rowerzystów i wędrowców ale mają gdzie siedzieć bo jest kilka knajpek (w tym dwa schroniska). Z góry roztaczają się wspaniałe widoki, dla nich warto pomęczyć się na podjeździe.
Po przerwie zjeżdżamy do głównej drogi, podjeżdżamy jeszcze na jakąś przełęcz, trochę zjazdu i wracamy do auta. Fajna, udana wycieczka. Super było.
Widać nasz cel (z nadajnikiem)
Widać nasz cel (z nadajnikiem) © Skowronek
Widoczki I © Skowronek
Widoczki II
Widoczki II © Skowronek
Ekipa na wierzchołku (autor: Siwuch)
Widoczki III (autor: Siwuch)