Ossiacher See

Środa, 26 czerwca 2024 · dodano: 07.07.2024 | Komentarze 2

Rano deszcz. Przestało padać około 9:00 mogliśmy więc wyjść na rower. Dziś tylko objazd jeziora Ossiacher See, krótka trasa bo trzeba jeszcze wrócić do domu. Wzdłuż południowego brzegu biegnie droga rowerowa, natomiast część północna to jazda między kurortami. W Ossiach złapał nas deszcz, trzeba poczekać prawie godzinę. Gdy przestało padać jedziemy do dawnego opactwa benedyktynów (założone około 1000 roku). Obecnie mieści szkołę muzyczną ale swobodnie można wejść do kościoła. Nie ma nikogo, jest tam zupełnie pusto, słychać tylko muzykę ze szkoły (trwa letni festiwal). Przy północnej ścianie kościoła znajduje się domniemany grób polskiego króla Bolesława II Śmiałego. Zgodnie z legendą po ucieczce z Polski schronił się tutaj i dożył swych dni jako bezimienny mnich. Badania nie potwierdzają tego faktu ale... Od nas jest tutaj ponad 800 km. Mimo takiej odległości i upływu setek lat ta legenda jakoś przetrwała. Więc może, kto wie...
Wracamy do kwatery, spakować rowery i do domu. Na koniec taka refleksja: ale tu mają fajnie... Tyle możliwości. Chcesz się pomęczyć jedziesz w góry. Chcesz bardziej ekstremalnie? Proszę bardzo masz do wyboru mnóstwo szlaków MTB. Chcesz relaksu jedziesz na jeden z licznych rzecznych szlaków. Są też dobre połączenia kolejowe oraz kolejki górskie a z lokalnymi kartami taniej lub wręcz bezpłatnie, co daje jeszcze więcej możliwości rowerowych wycieczek. Jeśli znudzi Ci się rower możesz iść w góry. Zimą na narty. Zapomniałam o jeziorach. Przecież są jeszcze jeziora. Możesz sobie pływać łódką, kajakiem, SUP-em. Albo plażować (nasza kwatera, choć z dala od jeziora, ma bezpłatny dostęp do plaży jednego z ośrodków, wystarczy pokazać klucze. Nie korzystaliśmy wprawdzie ale była taka możliwość). Jednym słowem Karyntia jest fantastyczna, mam nadzieję jeszcze tam wrócić...