Dzień 2. Pierunie! Ale tu stromo!

Niedziela, 3 czerwca 2012 · dodano: 07.06.2012 | Komentarze 0

Z Rytra jedziemy do Piwnicznej Zdrój i odbijamy na Obidzę. Podjazd początkowo łatwy, z każdym km robi się coraz ciekawszy. Tak bardzo ciekawy, że aż brakuje przełożeń... Zwłaszcza odcinek po betonowych kratkach jest stromy, że ho, ho... Po drodze pozdrawiam parę pieszych turystów i wymieniamy uwagi o danym odcinku szlaku: "Pierunie! Ale stromo!". Nie pokonany regulaminowo - po pokonaniu kratek brak mi mocy na kolejny odcinek i chwilę prowadzę rower. Po chwili jednak jadę dalej i zatrzymuję się dopiero pod drzwiami Bacówki na Obidzy. Odpoczynek przy bacówce połączony z podziwianiem panoramy. Następnie szlak prowadzi stromo pod górę znowu po betonowych kratkach. Wieje mocno, czasami spycha z betonu na pole ale podjeżdżam jak należy. Na leśnej polanie spotykamy siwobrodego turystę. Pozdrawia nas gratulując kondycji. Dziękujemy grzecznie i niebieskim szlakiem jedziemy na Hurcałki, Szczob i dalej na Przełęcz Rozdziela. Bardzo fajny szlak:) Następnie zjazd do Jaworek (Mistrz Drogi zjeżdża a Skowronek zatrzymuje się w połowie zjazdu aby uciąć sobie pogawędkę z dwiema turystkami na temat szlaku na Wysoką). Zjazd jest karkołomny, czasem trzeba zsiąść i sprowadzać rower. Potem szutrem przez rezerwat Biała Woda (malownicze skały i fajne przejazdy przez potok) do Jaworek. Następnie Szczawnica - Krościenko - Łącko - Stary Sącz do Rytra. Akurat zdążyliśmy przed deszczem.