Dzień 2. Krzyżtopór

Poniedziałek, 6 sierpnia 2012 · dodano: 12.08.2012 | Komentarze 3

[b]Gorąc, upał, duszno. Niesamowicie duszno. Lecz jedziemy poszukiwać zamków.
Na początek Rembów i zamek Szumsko. Dojazd świetnie oznakowany, bez tabliczek i karteczek odnalezienie reliktów zamku byłoby niemożliwe. Chwała temu, kto pozawieszał te karteczki. A zamek? Na zalesionym, wysokim wzgórzu znajdują się fragmenty murów.
Następnie Ujazd i wspaniały zamek Krzyżtopór. Nad wejściem znajdują się: krzyż (wiara) i topór (z herbu) właścicieli. Sam zamek a właściwie palazzo in forteza to monumentalne ruiny, gdzie spędzić można sporo czasu. Skowronek był tu niegdyś, lecz było zimno, pusto i cały zamek dla siebie. Dziś jest bardzo dużo ludzi.
Machina czasu - 4 wieże, 12 sal, 52 komnaty, 365 okien. Podobno sufit w jednej z sal stanowiło wielkie akwarium, z rozmaitymi rybami i pluskającymi się dzieciakami przebranymi za syreny. Podobno konie miały w stajni marmurowe żłoby i kryształowe lustra. Podobno cennych obrazów było tak wiele, że wisiały na murach. I była tu wspaniała biblioteka. Lecz dziś już tylko wiatr hula po pustych salach...
Z żalem opuszczamy Krzyżtopór by wyruszyć na poszukiwania kolejnego zamku - w Konarach. Na szczycie stromego wzniesienia znajdujemy... Wyblakłą tablicę z informacją, że gdzieś w zaroślach są resztki piwnicy. Darujemy sobie łażenie po prywatnych włościach (kto wie, może widłami stąd przegonią) i przez Staszów wracamy do Korytnicy.
Dodam jeszcze, że tutejsze drogi w małych miejscowościach są świetnej jakości a strome wzgórza gwarantują spore prędkości na zjeździe.
Trasa: Korytnica - Raków - Rembów - Iwaniska - Ujazd - Konary - Bogoria - Staszów - Kurozwęki - Korytnica.

Krzyż i Topór. © Skowronek

Monumentalne ruiny. © Skowronek

Widok na wieżę bramną. © Skowronek

W poszukiwaniu pałacowych tajemnic. © Skowronek

Niegdyś wspaniała rezydencja... © Skowronek

| 05:16 wtorek, 14 sierpnia 2012 | linkuj urlop mam akurat we wrześniu, ale nie wiadomo jak pogoda
| 21:58 poniedziałek, 13 sierpnia 2012 | linkuj Od nas to nawet nie tak daleko. Polecam na wrzesień bo wtedy będzie mniej ludzi i lepsza atmosfera:)
| 21:36 poniedziałek, 13 sierpnia 2012 | linkuj to musiał być niegdyś cudowny pałac, po którym dziś zostały te tajemnicze ruiny. Jak patrzę na te fotki to już w myślach kominuję kiedy by tam można było się wybrać