Dzień 4. I góral zawiedzionym nie będzie

Środa, 5 września 2012 · dodano: 09.09.2012 | Komentarze 0

Niby wzgórza jeno, lecz podjazdy ciągną się i ciągną. Niby wzgórza jeno, lecz tutejsze szlaki i wybrednego górala zadowolą.
Ruszamy ze Świebodzic. Wpierw Zamek Książ odwiedzamy aby następnie ruszyć na ścieżki Książańskiego Parku Krajobrazowego. A gdy w leśnej ciszy nad mapą myślimy na spotkanie wychodzą dwa muflony. Na ścieżce tuż przed nami wyprostowane stają i przyglądają się intruzom długo a przeciągle. A rogi solidne i rozłożyste na łbach dźwigają. Po czasie wieczność trwającym dostojnie wśród drzew znikają.
Zaiste dziwne spotkanie.
A u stóp Zamku Książ znajdujemy cis noszący imię Bolko i mający lat 600. Zapomniany nieco na uboczu rośnie.
Następnie droga wiedzie terenem do malowniczych ruin Zamku Cisów. I dalej terenem a następnie na drogi tak zniszczone i dziurawe, że śmiało z terenem konkurować mogą. Drogi owe z pewnością czasy Henryka Pobożnego pamiętają.
Zamek Niesytno w Płoninie remontowany. Trza parę latek poczekać.
Zamek Bolków nie zawiódł nadziei - wspaniała warownia. Zalecam stosowną lekturę na jego temat.
Zamek Świny w rękach prywatnych. Otwarty tylko w weekendy. Niestety dziś środa...
A poszukiwania zamku w Kłaczynie spełzłyby na niczym gdyby miejscowi nie poinformowali, które zarośla należy przeszukać. I że z zamku prawie nic nie pozostało. Ruiny najlepiej widoczne są zimą.
Dziś zmiana bazy wypadowej na Golejów.