Dzień 7. Muzyka pradziejów

Sobota, 8 września 2012 · dodano: 09.09.2012 | Komentarze 0

Góry Kaczawskie - Kraina Wygasłych Wulkanów. Interesującej formy, pewnej malarskości krajobrazu, niezmiernie ciekawa, do refleksji nad dziejami Ziemi skłania.
Mijamy Ostrzycę, na którą wycieczkę w przyszłości odbyć należy. Oglądamy zachwycające Wielkie Organy Wielisławskie. I okazuje się, że w owej krainie więcej jest miejsc ciekawych, a my, jak dotąd, jeno na Skopiec wchodziliśmy. A wchodziliśmy dlatego, iż do Korony Polski jest zaliczany a od tego roku ma nawet tabliczkę.
Zatem do owej krainy powrócić należy.
Wróćmy jednak do celu: zamków. Nad Organami znajdują się ruiny zamku. Wspiąć się trzeba stromą ścieżką.
W Starej Kraśnicy ruiny niedostępne. W Wojcieszowie ruiny wieży, lecz tęgo namęczyć się trzeba by je odnaleźć. Wleń niedostępny ale przekradamy się pod mury (robotnicy siedzą na wieży a bramę otwartą zostawili). Robimy zdjęcia i w nogi.

Wielkie Organy Wielisławskie. © Skowronek

Zamek w Starej Kraśnicy. © Skowronek

Wojcieszów. Ruiny zamku. © Skowronek

Widok na Baraniec (z przekaźnikiem) i Skopiec (bez przekaźnika ale za to wyższy). © Skowronek