Tereny Bractwa Kuźnic

Niedziela, 7 kwietnia 2013 · dodano: 07.04.2013 | Komentarze 5

Bractwo Kuźnic stanowi 5 gmin: Boronów, Kamienica Polska, Konopiska, Starcza, Poczesna.
Rzadko tu bywamy, mimo iż niedaleko. Zatem w tym sezonie stan ten ulegnie zmianie. W końcu rację miał pan Jachowicz z tym chwaleniem cudzego.
Porządne zwiedzanie, znaczy się, z dekalogiem turysty klasycznego zgodne, będzie gdy śniegi zejdą. A tymczasem asfalt i ewentualne ciekawostki w bliskości tegoż asfaltu.
Na początek Blachownia przez Konradów. Następnie Herby i do Olszyny. A w Olszynie pierwsza atrakcja dnia dzisiejszego: Diabelski Kamień. Wyczytałam, że został przywieziony tu w 1911 r. by zabezpieczyć przed rabusiami miejsce pochówku dawnych właścicieli Olszyny i okolic, z rodu Hohenlohe. Wcześniej była w tym miejscu kaplica ewangelicka.
Rzecz jasna podanie ludowe wspomina o próbach bombardowania pobliskiego kościoła, przy użyciu tego głazu właśnie, szczęściem zakończonych fiaskiem.
Do kamienia daleko a taplać się nie chcemy, więc zdjęcie z oddali. Powrócimy tu latem. Niedaleko rośnie też stary jawor, jego również odwiedzić należy.

Diabelski Kamień w Olszynie. © Skowronek

Kolejna miejscowość to Boronów. Tu niespodzianie trafiamy na ochronkę dla dzików. Akurat miejscowa rodzinka karmi je jabłkami i chlebem.
A nawiasem mówiąc to: NIE KARMIMY ZWIERZĄT CHLEBEM!!!
Tu link na przykład: Sarny po chlebie mają niestrawność albo Dokarmianie. I jeśli raz zaczniemy dokarmiać np. ptaki, to musimy robić to każdego roku i z głową. Czyli każdego zwierzaka karmimy tym, co je w naturze, a nie resztkami ze stołu.
Locha i warchlaki. © Skowronek

Młodzież. © Skowronek

Miejsce kąpieli czyli "babrzysko". © Skowronek

No dobrze, wracamy do trasy. Z Boronowa do miejscowości Piasek. Gdzieś tam jest źródło Liswarty. Odwiedzimy latem.
Następnie Lubsza, Kamienica Polska, Starcza, Rększowice, Wygoda i już Cze-wa. Przez dzielnice Dźbów i Kawodrza do domu.
Stado koni w Kamienicy. © Skowronek

Tereny Bractwa Kuźnic będziem częściej odwiedzać. Niech no tylko śniegi znikną.
Wreszcie wróciła mi radość z jazdy.
I jeszcze coś ważnego dla chcących tu przybyć turystów. Zaznaczone na mapach ścieżki rowerowe, szlaki i inne takie w większości NIE ISTNIEJĄ!!! Wyjątkiem jest pieszy szlak niebieski. Ale wkrótce powstaną szlaki w gminie Konopiska oraz odnowiony zostanie zielony rowerowy. Zamieszczę informację gdy się już pojawią.

Kategoria 50 - 100 km

panther
| 09:10 poniedziałek, 8 kwietnia 2013 | linkuj Ładna przejażdżka. Też czekam na zniknięcie śniegu, bo gruntowymi drogami jeżdzi się coraz trudniej. Czyli najprawdopodobniej wrócę za 2-3 tygodnie na moją ulubioną nawierzchnię...no chyba, że śnieg nie zdąży stopnieć a drogi zrobić się przejezdne ;-)
Jeżdząc lasami zdażyła mi się mijanka z dzikami, o sarnach, lisach, zającach nie wspominając.
Pozdrawiam serdecznie
| 07:09 poniedziałek, 8 kwietnia 2013 | linkuj Aha:) A gdy przyjdzie czas na jazdę po polach i lasach, będzie jeszcze lepiej. Jest plan na jeszcze ciekawsze wypady, na które z góry zapraszam. Musimy tylko troszkę poczekać:)
| 21:22 niedziela, 7 kwietnia 2013 | linkuj Fajnie, że radość z jazdy wróciła :) Wycieczka widać udana
| 20:09 niedziela, 7 kwietnia 2013 | linkuj Skoro piją jeszcze mleko, to będą miały poniżej 3 miesięcy.
Ano, jakbyśmy mogli je rozumieć to pewno niejedno na temat obecnej zimy by powiedziały. I o nas też...
Jurek57
| 19:45 niedziela, 7 kwietnia 2013 | linkuj Te małe to chyba tegoroczne ?!
Wszyscy narzekamy na zimę wiosną a tu popatrz im to nie przeszkadza , biologia !