Dzień 2. Gubałówka

Niedziela, 2 czerwca 2013 · dodano: 02.06.2013 | Komentarze 8

Dziś krótka trasa dla odpoczynku. Na początek dość znany podjazd do miejscowości Ząb. A w Zębie atrakcja. Otóż, wyjechałam kilka minut wcześniej, przekonana, że będę się wlec. Szczęściem podjeżdżało mi się lekko i przyjemnie. Na skrzyżowaniu okazało się, że droga zamknięta (na chwilę) bo zaraz przejedzie pielgrzymka. Od strażaka dowiedziałam się, że będzie to przejazd 170 pojazdów.
Tymczasem dojechała ekipa i razem oglądaliśmy kawalkadę. Początkowo kilkudziesięciu motocyklistów a za nimi wozy strażackie z całego województwa. Wszystkie na sygnale, klaksony trąbiły, niektóre wozy z muzyką, niektóre prawie zabytkowe, a całość roześmiana wielce. Mieszkańcy przed domy wylegli, machania było i wesołości wiele.

Na początek motocykliści © Skowronek

Przejeżdża ich kilkudziesięciu © Skowronek

Następnie jadą wozy strażackie © Skowronek

Przejazd strażaków trwa długo. Jest radosny, syreny wyją, strażacy machają i gra góralska muzyka © Skowronek

Gdy wozy przejechały (co trwało dość długo) skręciliśmy w stronę Gubałówki. Krótki podjazd i jest wierzchołek. A na wierzchołku wiadomo, co - tłum turystów. Zrobiliśmy sesję zdjęciową i powoli (lawirując pomiędzy pieszymi) dojechaliśmy do drogi na Kościelisko. Szybki zjazd i do drogi głównej. Z Kościeliska do Zakopanego i na Krupówki. Edyta i Alek pobiegli po serki, Skowronek również zakupił kilka drobiazgów a potem wspólnie na obiad. W "Smakoszu" jak zawsze dobra i niedroga kuchnia domowa. Gdy jedliśmy obiad na zewnątrz lunęło. Poczekaliśmy aż przestanie i w drogę.
Jeszcze rundka po Krupówkach (bardzo powoli z uwagi na tłum) i powrót do Poronina główną drogą. Edyta i Alek muszą już wracać do Cze-wy, pakują bagaże, rowerki na dach i do domu.
Planowaliśmy dziś jeszcze małą wycieczkę wieczorną lecz niestety padało.

Na Gubałówce © Skowronek

Z EdytKą © Skowronek

Alek i Rafał © Skowronek

mors
| 22:37 wtorek, 11 czerwca 2013 | linkuj Aż mi się łezka zakręciła. ;)

Szkoda, że nie ma zdjęć tych "prawie zabytkowych" wozów strażackich. Ciekawe, jak się wspinały na Ząb. ;)

A co z tym podjazdem na północ od dolnego Suchego?
Nie byłaś czy przejechałaś go i nawet nie zauważyłaś... ;D
Gozdzik
| 12:44 poniedziałek, 3 czerwca 2013 | linkuj Oooo skowronek pierwsza trójka TOP ... gratulacje szczere i tez czekam na fotki.
mtbiker
| 20:52 niedziela, 2 czerwca 2013 | linkuj Ups, nie przeczytałem opisu, a tu o wspomniałaś o tej paradzie :D
| 20:43 niedziela, 2 czerwca 2013 | linkuj Też lekko mi się jechało, widoki super i nie zapominajmy o tej paradzie wozów Straży Pożarnej ;)
| 19:15 niedziela, 2 czerwca 2013 | linkuj Fajnie się podjeżdżało, leciutko, może dlatego, że było rześko i chłodno:)
Ale ja nie chcę jechać rowerem do MOka... Za to jest pewna góra, ale chyba nie będzie mi teraz dana, za słaba forma, osłabienie po grypie:(
mors
| 19:07 niedziela, 2 czerwca 2013 | linkuj Tak podejrzewałem -wjazd i zjazd na Gubałówkę to dla Ciebie nic specjalnego. :)

Powrót za kilka dni? No to kilometrów i zdjęć spodziewam się wieluset. :)
A jeśli wstaniesz przed świtem, to może skusisz się na wjazd na MOko...
| 18:43 niedziela, 2 czerwca 2013 | linkuj Fajnie, gdyby nie padało, lecz niestety, zapowiadają deszcze... Chyba trzeba będzie jakieś wojskowe pelerynki skombinować albo zacząć jeździć z parasolem w ręku;)
| 18:38 niedziela, 2 czerwca 2013 | linkuj Szkoda, że my musieliśmy dziś już wracać do domów. Dobrej pogody na resztę urlopu życzę :)