Ukryty kamieniołom

Wtorek, 9 października 2018 · dodano: 18.10.2018 | Komentarze 0

Lubię przeglądać mapy www.mapy.cz. Jest tam sporo miejsc, których nie ma na innych mapach. M. in. na Pańskiej Górze Czesi zaznaczyli Jaskinię Amonitową. Popołudniu wybraliśmy się by ją odszukać. Do Olsztyna trafiliśmy korzystając ze szlaku czarnego pieszego. Następnie podjeżdżamy na Pańską Górę nową drogą asfaltową (na razie wiodącą donikąd ale wybory wkrótce). Ścieżkę łatwo odnaleźć - leży przy niej przewrócony, drewniany znak. Kawałeczek lasem i niespodzianka: wjeżdżamy do starego kamieniołomu. Bardzo ładne miejsce tylko zarośnięte. Nie ma śmieci ani śladu po ogniskach czyli rzadko ktoś tu zagląda. Jaskini niestety nie znaleźliśmy, czasu mało bo zmrok blisko. Wracamy do asfaltu i jedziemy nim do końca by sprawdzić czy jednak dokądś prowadzi. Skręcamy w las w lewo niestety, trzeba wrócić się z powrotem pod górę, wyjeżdża się w połowie wariantu przy wieży, teraz czeka długi zjazd lasem w dół i jesteśmy z powrotem w Cze-wie.