Janów

Wtorek, 5 października 2021 · dodano: 10.10.2021 | Komentarze 0

Mam wolny dzień, jest piękna pogoda pędzę więc na rower. Właściwie nie pędzę bo zawsze ciężko mi wyjść i zawsze ciężko jechać przez miasto i pożarówką. Dopiero gdy dojeżdżam do Sokolich Gór samopoczucie się poprawia. Jesień. Uwielbiam. Słoneczko nie praży lecz miło grzeje, w jego promieniach i na tle błękitnego nieba kolorowe liście wyglądają bajkowo. Nie można się napatrzeć. Z Sokolich Gór jadę za olsztyńskim zamkiem gdzie spotykam Iwonę. Fajnie, pogadamy sobie. Jedziemy razem do Zrębic gdzie ja skręcam na pola w stronę Lasu Bachowe a ona podąża dalej asfaltem. Wyjeżdżam w Sokwronowie, przeciąć krajówkę i podjazd na skowronowską górkę. Następnie zjazd polami do Czepurki. Dalej chciałam skręcić do lasu obok studni ale pracują tam maszyny budowlane, nie przeciśnie się między nimi choćby chciał... No nic, w sumie mogę pojechać dookoła. Polami do stacji PKP, skąd wiedzie fajna ścieżka do Lusławic. Tak nawiasem mówiąc ostatnio poszukiwałam informacji o dworcu w Juliance i przeczytałam dlaczego na tej linii stacje kolejowe są tak daleko od miejscowości. Otóż linię kolejową budowali Rosjanie (były to czasu zaborów) a oni na takie drobiazgi nie zwracali uwagi.
Przy stawie chwila przerwy na batonika i jadę dalej. Przez Okrąglik asfaltem, potem lasem do Śmiertnego Dębu i zjazd do Janowa. No i do domu: Droga Klonowa, czerwony szlak pieszy Brus, Zrębice, Sokole Góry, Kamienne Górki, Dębowiec (podjechałam nakarmić koty), pożarówka, dom.