Puszcza Kampinoska

Sobota, 6 lipca 2019 · dodano: 14.07.2019 | Komentarze 0

Nareszcie weekend w Goździkowie. Przybyliśmy w piątek wieczorem a dziś rano śniadanie, pyszna kawa, rowery zapakowane i w drogę do Leszna gdzie przewidziano start wycieczki. Tam poznamy nowych rowerzystów: Lenę i Grzegorza.
By było sprawiedliwie Goździk przygotował dwie trasy. Na dziś trasa dla nas czyli teren (pewno nam "podziękuje" za tą Pilicę w zeszłym miesiącu). Na jutro bardziej asfaltowa trasa dla ekipy L-G (trekkingowo-gravelovej).
Ruszamy. Puszcza piękna jest. Ścieżek mnogość. Struktura piachu sprzyjająca. Wydaje mi się, że jest przyjaźniejszy niż ten jurajski. O ile piach może być przyjazny... Przydałoby się więcej podjazdów po korzeniastych wydmach ale wtedy na bank ekipa L-G by nas podusiła.
Odwiedziliśmy wiele Miejsc Pamięci. Niespokojna historia odcisnęła straszne piętno na tej krainie. Liczne mogiły i cmentarze nie pozwalają o niej zapomnieć ani na chwilę.
Były też fajne, długie kładki przez malownicze tereny podmokłe. Teraz wody jest bardzo mało ale z pewnością mogą wyglądać jeszcze piękniej.
Czas mija bardzo szybko i już po chwili jesteśmy z powrotem przy autach. Jeździliśmy kilka godzin ale w takim otoczeniu i towarzystwie czas mija niepostrzeżenie. Wróciliśmy w samą porę: zaczyna padać. Mieliśmy jeszcze jechać do fortu ale rozsądnie skróciliśmy trasę. I całe szczęście bo byśmy zmokli. A tak suchutcy i zadowoleni jedziemy do Głowna na grilla i pogaduchy do północy:)